Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

το αύριο σήμερα


... αύριο θα βγεις
Φαντάζομαι ίδιος κι άλλος
Θα αποφασίσεις να παραμείνεις αξύριστος
Θα κάτσεις ώρα στος ντους
Να απολυμανθεις
Και μετά θα έρθεις
Εδώ
Να διαβάσεις
Αυτό
Που εγώ δεν γράφω


Θα έρθεις ίδιος κι άλλος
Με τα δικά σου
Που ίσως είναι
Λίγο πιο κοντά με τα δικά μου
Αλλά
Είναι αυτά που δεν λέμε
Είναι αυτά που ξέρουμε
Μα δε λέμε
Αόρατες κοινές διαδρομές
Και φόβοι
Κι ανάγκες που μας πνίγουν
Και μας αγανακτούν

Μετά
Θα σβήσεις τον υπολογιστή
Θα πιάσεις τα τηλέφωνα
Να μετρήσεις από τα επιφωνήματα έκπληξης
Πόσο δεν τους έλειψες
Πόσο δεν σε σκέφτονται
Καθημερινά…

Κι ύστερα
Δεν σκέφτομαι το ύστερα
Δεν θέλω να το συζητήσω
Πληγώνομαι

Γιατί ύστερα
«Στις πρόσκαιρες τες ηδονές»
Θα ξεχαστείς
Για να ξεχάσεις
τις λάθος απαντήσεις
στις λάθος ερωτήσεις

Ξέροντας
Πως
Μονάχα εγώ
Απέμεινα
Να αντιστέκομαι
Να κολυμπώ στα βαθιά
Μοναχός
Χωρίς μπρατσακια πια
Χωρίς κανένα λόγω επιβίωσης
Παρά μοναχά
Για ένα γαμοτο αντοχής
Απ΄τα αποφάγια ονείρων που μπερδεύτηκαν…

photos by Alexandra Bouche

Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

'Αγιο Όρος


ήρεμα τώρα
μακριά
μόνο φως και ησυχία
εδώ
ένα κύμα σκάει κάτω
μια μνήμη αδειάζει

αχνά
σχηματίζω το αύριο
αργά το απόγευμα
αρχινώ να σκέφτομαι
μετά από καιρό
τη χρησιμότητα της απομόνωσης
βρίσκω την ουσία μου
χωρίς τον άγουρο καρπό
μόνο το κουκούτσι
σκληρό σα λέξη

επέα πτερόεντα
μιας προσκαιρης καβλας
ενός παρολίγον συναισθήματος
με προκαθορισμενη ημερομηνία λήξεως

τώρα
ήσυχα
τους ζυγούς λύω
ημιανάπαυση

τώρα
νύχτα
σιωπής




Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Τριήμερος εορτασμός


Αγαπώ τα δώρα από το Λονδίνο
που είναι υγρά, βγάζουν αφρούς και μυρίζουν πιπέρι
σου είπα στο τηλέφωνο
Κι εσύ αμέσως κατάλαβες σα να μη πέρασε στιγμή
κι ήρθες να σαπουνιστούμε


Τρεις νύχτες σαπουνάδας περνούν τόσο γρήγορα
ειδικά αν στο μεσοδιάστημα, θυμάσαι σκηνές και φάσεις
από περασμένες δεκαετίες.
Οι παλιοί φίλοι είναι καλύτεροι από κρασί, αρκεί να προχωρούν, να αλλάζουν
να ωριμάζουν κάνοντας ενίοτε μια αυτοκριτική.
Έτσι είναι σα να μη πέρασαν 15 χρόνια, αλλά 15 λεπτά από τη τελευταία συνάντηση.
Η ζωή γίνεται πιο όμορφη και οι ρυτίδες έχουν μια αλλη αξία...

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

"ΤΟΚΟΣ" μιλάει ο Δημήτρης Δημητριάδης



«Σήμερα βιώνουμε τέτοιο βαθμό ηθικής παρακμής, που χρειαζόμαστε μια νέα γέννα. Ενα νέο τόκο. Το θέμα, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει νέα μήτρα. Χρειαζόμαστε το νέο τόκο με τη δεύτερη έννοια του. Χρειάζεται να ξαναγεννηθούμε, χρειάζεται να πληρώσουμε κι όσα χρωστάμε. Η κρίση που ζούμε οφείλεται στο ότι ποτέ δεν πληρώσαμε τον τόκο που μας αναλογούσε. Την προοπτική ενός αγέννητου κόσμου, πιστεύω, μόνο το θέατρο -φύσει και θέσει- μπορεί να μας υποσχεθεί».
Διαβάζω στην σημερινή Ελευθεροτυπία για τον τόκο του Δημήτρη Δημητριάδη και του Λευτέρη Βογιατζή. Μια παράσταση που δε θα μπορέσω να δω γιατί αποφάσισα να "πληρώσω" τους δικούς μου τόκους. Ακριβώς το ίδιο και με τον Καβάφη της Λένας Πλάτωνος στη Μικρή Επίδαυρο. Τόκοι που μαζεύτηκαν την τελευταία χρονιά. Άνευ αξίας τελικά, όπως διαπίστωσα εκ του αποτελέσματος
Όμως αυτή η εγκράτεια παραδόξως έχει κι ένα απρόσμενα μεγάλο κέρδος για μένα.
Γνωρίζοντας τα όρια των άλλων, απεγκλωβίζονται τα δικά μου. Μια απελευθερωτική αύρα εν μέσω καύσωνας με διαπερνά. Η ζωή αποκτά συναρπαστικές εκδοχές. Η αγάπη κυκλοφορεί θεραπευτικά και επουλώνει τις τελευταίες πληγές. Οι πραγματικοί φίλοι ως δια μαγείας εμφανίζοντα ι. Τα πρόσωπα με κοιτούν στα μάτια. Η αλήθεια νικά. Οτιδήποτε εξακολουθεί να εθελοτυφλεί απομακρύνεται γοργά. Η νέα εποχή θα με εμπεριέχει αλώβητο και πανέτοιμο. Τρέμω γι αυτούς που απογοητευμένοι σε λίγο καιρό θα μαζεύουν τις καταιγίδες που θέρισαν , από άγνοια, αφέλεια, αθωότητα κι εγωισμό.
Δύσκολο να γεννήσουν πια Γιατί η γέννα χρειάζεται εκτός από ωάριο και προετοιμασία Και το πρώτο στάδιο της προετοιμασίας είναι το ξεκαθάρισμα κι η πληρωμή των τόκων. Οσοι τοληροί τα καταφέρουν, θα συνεχίσουν...
Τόκος του Δημήτρη Δημητριάδη
σκηνοθεσία Λευτέρης Βογιατζής
Γιώργος Γάλλος
Παντελής Δεντάκης
Δημήτρης Ήμελλος
Αλεξία Καλτσίκη
Λουκία Μιχαλοπούλου
Γιάννης Νταλιάνης
Αγγελική Παπαθεμελή
Ρένη Πιττακή

Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

L.G.in memoriam

"Ο ξένος δεν ανήκει σε κανέναν τόπο,σε κανέναν χρόνο,σε κανέναν έρωτα.
Καταγωγή χαμένη, ρίζωμα ακατόρθωτο, μνήμη βυθισμένη, παρόν σε εκκρεμότητα.
Ο χώρος του ξένου είναι το τρένο που φεύγει"
Τζούλια Κρίστεβα απ το βιβλίο της "Ξένοι μέσα στον εαυτό μας"
Μια αιφνίδια άφιξη, μόνο η Νομική με περίμενε κουλουριασμένη στη βεράντα, ανεξάρτητη κι απόλυτα αφοσιωμένη να με περιμένει πάντα, κάθε που ξυπνά το καλοκαίρι στο νησί. Πιο μόνος και ξένος απο ποτέ φτάνω έτοιμος για έναν ακόμη οριστικό αποχαιρετισμό Χωρίς αποσκευές, χωρίς έτοιμες λέξεις αυτό το αίσθημα κενού μπροστά στο ξαφνικό και πάντα άδικο.
Συγκεντρωνόμαστε παίρνοντας πλοία, τρένα, αεροπλάνα διακοπών, γεμάτα τουρίστες και φωνακλάδικα παιδάκια στην παραλία ανάβουμε φωτιά να σπάσει αυτο το κρύο ,πίσω μας το άδειο σπίτι του, μακριά η μουσική απο το κλαμπ.
Δε μιλάμε πολύ. Κανένας δικός του δεν τον ξενυχτά. Είμαστε εμείς από όλα τα σημεία του κόσμου, που αφήσαμε τις δουλειές μας, τις διακοπές μας, τα ήρεμα σπίτια μας, την ψεύτικη επιτυχία μας, τη καλοπέραση μας για να πούμε ένα άχαρο αντίο, σε κάποιον που θα θυμάμαι πάντα δυνατό, χαρούμενο, με τόσο κέφι και ενεργητικότητα με τόσο απόλυτα φιλοσοφημένο τρόπο ζωής. Ο μόνος που τόλμησε ξεχωρίσει το απαραίτητο από το περιττό. Ο μόνος. Κι ας λένε οι άλλοι...
Στο νησί τον φωνάζανε ξένο, εγώ τον έλεγα Λυκ. Υπήρξε δάσκαλος και φίλος. Υπήρξε ο μόνος που στα χρόνια της φαινομενικής μου ανόδου, με προσγείωνε με μια βαρκάδα στη Τέλενδο. Ο μόνος που με άφησε εντελώς ελεύθερο γιατί με αγαπούσε τόσο πολύ. Κι εγώ χαμπάρι...
Νύχτα παγωμένη, κλαίνε μερικοί, δεν έχω δάκρυα ακόμη, χαϊδεύω τη γούνα της Νομικής κι εκείνη γουργουρίζει ικανοποιημένη στη αγκαλιά μου, φοβάται τη θάλασσα, φοβάται τη φωτιά, αλλά με αγαπάει και ξεπερνάει τους φόβους και τη νύστα της. Μένει μαζί μου ως το πρωί
Συνήθως στις ολονυκτίες κάποιοι ζητούν καφέ η αλκοολ για να αντεξουν. Τι παραξένη παρέα ειμαστε , ολοι κουρασμενοι , ολοι ανέτοιμοι γι αυτο το ταξίδι κι όμως δε θελουμε τίποτε. Θυμόμαστε τα καλοκαίρια με τον Λυκ. Τα μαθήματα , τα αστεία μας, μιλάμε για τις εξορμήσεις στα βουνά. Για τα ατυχήματά μας , πόσο μας ειχαν τρομάξει. Πόσο αστεία μοιάζουν τώρα.Μιλάμε κι αλλοι βγάζουνε μαλλιά. αλλες γινονται 18 χρονα κορίτσια, ενα μεταφυσικό βραδυ θρήνου που μας ξανανιώνει. Το πρωι με την Ζενεβιεβ κανονιζουμε τα διαδικαστικά. Ειμαι ο μόνος με ελληνική ταυτότητα, αυτο κανει τα πράγματα πιο ευκολα. Μια τελευταία ανάβαση. Μια τελευταία καταδυση. Μια τελευταια χουφτα χώμα. Δεν εχω δακρυα ακομη.
Στο δρόμο για το Μαγγανάρι, ο αέρας φέρνει τα πολυπόθητα δακρυα. Ενα ακόμη τέλος στη ζωή μου. Ενα ακόμη τέλος εποχής. Μια ακόμη απουσία. Στέλνω ενα μηνυμα. Χωρις απάντηση. Ενας ξένος πάνω σε ενα πλοιάριο της γραμμης. Ενας ξένος με δακρυα. Χωρις παρελθον και το παρον σε εκκρεμότητα. Ενας ξένος μαθημένος να ανεβαίνει σε λαθος τρένα. Αποφασίζω ότι δε θα ξαναδω τη Νομική. Ας μη με περιμένει κανένας. Αποφασίζω οτι ξένος ειμαι. Πόσο μπορει ενας ξένος να σου λείψει αληθινά...




Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010

"Νεκρή Ευρώπη" μιά ολοζώντανη λογοτεχνία

Χρήστος Τσιόλκας «Νεκρή Ευρώπη» Dead Europe
(μετ. Ν. Προδρομίδου, εκδ. «Printa»)

Τον Χρήστο τον πρωτογνώρισα χρόνια πριν όταν αναζήτησα να μάθω ποιος ηταν ο σεναριογράφος αυτής της τόσο τολμηρής και ειλικρινούς ταινίας Head on που στην Ελλάδα προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αφήνοντάς μας άφωνους και γνωρίζοντάς μας την Αννα Κόκκινος και τον γοητευτικό πρωταγωνιστή της Αλεξ Δημητριάδη. Ετσι έμαθα για την συγγραφική του ιδιότητα, κι έκτοτε τον παρακολουθώ.

Στο νεο του βιβλίο με συνάρπασε ο τρόπος που καταγράφει το ιδιότυπο οδοιπορικό του ήρωα του, με το όνομα, Ισαάκ Ράφτης, 30άρης φωτογράφος από την Αυστραλία, ελληνικής καταγωγής, που αποφασίζει να καταγράψει με την κάμερα του, την σύγχρονη Ευρωπαϊκή πραγματικότητα πέρα απο την ιστορική μυθολογία και μετά το τέλος των ιδεολογικών αυταπατών.
Ένα βιβλίο σκληρό,για γερά νεύρα κι ανοιχτά μυαλά, που καταπιάνεται με το σύνολο όλων των ζέουσων πληγών της Ευρώπης. Τους μετανάστες, τη νέα σεξουαλικότητα , την ανεργία, τον ρατσισμό, την ομοφοβία. Προβοκατόρικα προσεγγίζει τα δυσδιάκριτα πλέον όρια μεταξύ δεισυδαιμονίας και πίστης, καθώς και τις ρίζες του ευρωπαϊκού αντισημιτισμού, υπονομεύει τις πεποιθήσεις μας περί προόδου κι επιτίθεται στην άναρχη κι επικίνδυνη ολική κυριαρχία της ελεύθερης αγοράς.
Περιδιαβαίνει με αθωότητα και καυστική γραφή, την Ομόνοια, όπου ακόμη και παιδάκια εκπορνεύονται, κι αφού επισκεφτεί τα χωριά των γονιών του, στο Αγρίνιο και στο Καρπενήσι, συνεχίζει για Βενετία, Πράγα, Βερολίνο, Άμστερνταμ, Παρίσι και Λονδίνο, σταθμούς επίσης αποκαλυπτικούς για την Ευρώπη της ανέχειας, της εκμετάλλευσης και της φοβίας απέναντι στον «άλλο», αυτής της «κόλασης» που πασάρεται τόσο έντεχνα ως ευμάρεια, ξεγυμνώνοντας προκλητικά οτιδήποτε δήθεν, παλιό και ύπουλο. Ανακαλύπτει το εξαθλιωμένο εβραϊκό γκέτο στην πολυφωτογραφημένη από Γιαπωνέζους τουρίστες ,πλατεία του Αγίου Μάρκου, νιώθει τον καημό της πάλαι ποτέ γιουγκοσλαβικής και διασκορπισμένης τώρα νεολαίας για τη διάλυση της πατρίδας της, ξεμπροστιάζει τα παρασκήνια της πορνογραφικής βιομηχανίας στη γενέτειρα του Κάφκα, την πλημμυρισμένη στα Μακντόναλντ και τα ναρκωτικά, φωτογραφίζει νεοπρολετάριους εξοβελισμένους από την απαστράπτουσα γαλλική πρωτεύουσα και μοιραζεται τον πόνο, το μίσος και τη δίψα για εκδίκηση, γνωστών του και αγνώστων, για κρίματα που έγιναν στο όνομα της δικαιοσύνης ή του Θεού στο πολυπολιτισμικό Λονδίνο της απόλυτης παρακμής των παλαι ποτέ Ευρωπαικών αξιών.
Ομολογώ πως κάθε προσπάθεια περιγραφής αυτού του ανελέητου βιβλίου, μοιάζει ερασιτεχνική μπροστά στον τόσο συναρπαστικά καταιγιστικό τρόπο που καταθέτει οριοθετώντας περίτεχνα τα νεα θέματα αυτής της γερασμένης, πρώην ένδοξης και κραταιάς Ευρώπης, που δεν τολμάμε να ονοματίσουμε και ειμαστε πλέον απόλυτα ανίκανοι να διαχειριστούμε.Θέματα και καταστάσεις που κάνουν το βιβλίο ένα από τα σημαντικότερα και απολαυστικότερα της χρονιάς ,τόσο οικείο κι ας προέρχεται από έναν Αυστραλό.
Τελικά η ματιά του ξένου, φαίνεται, όσο σκληρή κι αν είναι είναι η πλέον χρήσιμη...

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

view by stereosis


Επιστρέφω από τη Ζευξιδος πανευτυχής και χαρούμενος συνάντησα φίλους που είχα καιρό να δω και ενθουσιάστηκα με την παρέμβαση των παιδιών στον πεζόδρομο της Ζεύξιδος που δεν έχει χάσει ακόμη το μέτρο όπως η Βαλαωρίτου, επιζητώντας να δημιουργήσει μια νέα αστική μυθολογία σε τούτη την πολύπαθη πόλη , την αμετροεπή, την παρολίγον, την φραπεδούπολη.
Σκέφτομαι πατώντας τα σπασμένα μάρμαρα της Πλατείας Αριστοτέλους πως είναι καιρός οι μονάδες να γίνουν ομάδες και οι ονειροπόλοι να αρχίσουν να ακούγονται, τώρα που η σιωπή από τα λαμόγια είναι εκκωφαντική και τα προσωπεία εχουν πέσει.
Γέμισα τόση θετική ενέργεια και δύναμη που τηλεφώνησα σε φίλους στο εξωτερικό να μοιραστώ μαζί τους σχέδια και όνειρα που άφησα να ξεπεταχτούν απο τις μυστικές μου κρύπτες. Τις πολύτιμες θυρίδες ανάγκης που έχω, όταν με εγκαταλείπει πρόσκαιρα η αισιοδοξία μου και το κέφι μου πέφτει στο ναδίρ
Νιώθω τη νέα εποχή να απαιτεί από όλους το ουσιαστικό κι όχι το δήθεν Επίσης αισθάνομαι να ξεκινώ μια νέα μαθητεία σαν ενεργός πολίτης κι όχι ένας μπλαζέ δραπέτης , υπέρμαχος της παρηγοριάς της Τέχνης.
Τώρα ο σκοπός αγιάζει τα μέσα κι ο καθείς πρέπει να πάρει τα όπλα του και να το παλέψει.
Φτάνω σπίτι κι αρχίζω να πετώ από το μπαλκόνι όλα τα περιττά πράγματα και συναισθήματα Ελεύθερος και πολύ πιο ελαφρύς κοιμάμαι.
Στον ύπνο μου σε μεγάλη οθόνη προβάλει η φράση του αγαπημένου κυνικού Άκη Δήμου:
"Να΄χουν ανοίξει τόσες θάλασσες κι εσύ να σκέφτεσαι την καριέρα σου. Να ένας πυκνός ορισμός της αποτυχίας"

οφείλουμε λοιπόν να πετύχουμε.

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

μιά πόλη που μυρίζει θάνατο


Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι γυρνούν στα καφέ της πόλης κρατώντας αθλητικές εφημερίδες.

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ψάχνουν απεγνωσμένα part time δουλειά στα μπουζουκτσίδικα.

Ο Μανώλης Μπαρμπουνάκης έσβησε και μαζί του σβήνει η παλιά γενιά των βιβλιοπωλών της πόλης. Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος παραμένει βουβός στην Δημητρίου Πολιορκητού. Τον βλέπω με το ζεμπίλι του να αγοράζει φρούτα. Τα μάτια του σβηστά ΄Δε θυμίζει τίποτε από εκείνο το πύρινο βλέμμα που σε πάγωνε, έτσι και σου έβρισκε λάθος συντακτικό στα κείμενα.

Τα βιβλιοπωλεία άδεια και τα δισκάδικα κλειστά. Ο "Εξώστης" του Τάσου Μιχαηλίδη εκπέμπει μέσω του Στράτου Κερσανίδη sos. Τα μαγαζιά αντι βιτρίνας με καλούδια έχουν "Ενοικιάζεται". Ο ιστορικός μεταμεσονύχτιος Τσαρουχάς, το πατσατζίδικο στην Αρχαία Αγορά, έκλεισε κι αυτό "για επισκευές επ΄αόριστον" ένας παλιός κόσμος που φεύγει, κι ένας νέος που φεύγει επίσης από την πόλη φρικαρισμένος απο το τέλμα.

Το άλογο από το παιτόνι της παραλίας που είδα το Σαββατόβραδο κάνοντας βόλτα με φίλο, λίγη ώρα μετά, πνίγηκε πέφτοντας στην θάλασσα, και απο τρίχα σώθηκαν οι επιβάτες του κι ο καλοκάγαθος ιδιοκτήτης του θρηνούσε ως τα ξημερώματα της Κυριακής στο κράσπεδο της ανακαινισμένης παραλίας. Γύρω του τα πλοία γεμάτα ζευγάρια που στριμώχνονταν στα καράβια της διασκέδασης για μια πνιγηρή ρομαντική βραδιά. Τα πάρκα γεμάτα μετανάστες και πρεζόνια. Άστεγους Βούλγαρους να κοιμούνται στο καλοποτισμένο γρασίδι. Η πόλη γεμάτη αυτοκίνητα με εναν οδηγό και πεζοδρόμια αδιάβατα απο πεζούς. Ενας κόσμος νεκρός που επιμένει να σκοτώνει κι οτιδήποτε διεκδικεί να ζήσει. ΄

Η πτώση της αυτοκρατορίας της λαμογιάς θα γίνει βάναυσα και θα σηκώσει πολλή σκόνη αφού όμως πρώτα εξοντώσει τους πιο αθώους.

Κι αυτό είναι κάτι που αντί να μας πονά, μας οδηγεί σε εναν κοινωνικό λήθαργο. Αφηνόμαστε να εθελοτυφλούμε σα τους Εβραίους στην πλατεία Ελευθερίας που ενώ ο κόσμος κατέρρεε ελπίζανε σε μια δουλειά στην Πολωνία και μπαίνανε στα τρένα που τους πήγαιναν στα κρεματόρια.

Εμείς που εθελοτυφλούμε ότι θα πάμε αλήθεια?

Η μήπως είμαστε ήδη νεκροί κι απλά περιμένουμε την πιστοποίηση του θανάτου μας από τα δελτία των 8.30?

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

χαλίκια


τα λόγια που δεν είπαμε
χαλίκια που άφησα στο δρόμο μη χαθώ
κάποια στιγμή το σκέφτηκα
να σου ρίξω μερικά στις τσέπες
να σου ζεσταίνουν τα χέρια
εκεί..

δε το 'καμα
αρκεστηκα να τα πετώ στη διαδρομή
αν χρειαστεί πότε
να βρεις το δρόμο
τις λέξεις που δεν είπαμε
να μου ζητήσεις
πίσω

αχρείαστα να στέκουν σκόρπια στο δρόμο
χαλίκια απαρατήρητα στο χρόνο
όταν το ουσιαστικό της ύπαρξης
σου χτυπήσει το διάφανο τζάμι της ψυχής σου
και καταλάβεις ότι ήρθε η ώρα
τα λόγια να ειπωθούν

ξέροντας ότι ισως ποτε κι αυτό δε γίνει
γιατί εύκολα ξεχνιέται στα δεύτερα ο ανθρωπος
μες στη συνάφεια του κόσμου


Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

"-μια αγκαλιά" . Ειπες



«Δεν έχει αρχή, δάκρυα ,βροχή
τέλος δεν έχει ο ουρανός
ποιος θα βρεθεί , βαριά η ψυχή
να μου το πει που θα σταθώ
να σου το πω , γιατί να φύγεις»


δεν υπάρχει πιο θλιβερό θέαμα
από γέρους να κλαίνε στα αεροδρόμια
γέρους ανίκανους , ανάπηρους , ανήμπορους
να δώσουν μια αγκαλιά γενναιοδωρίας
στη νεότητα
παρά εγκλωβισμένοι στα υπερφυσικά ΕΓΩ
των μαραζωμένων κορμιών τους
να΄κάθονται από απόσταση
τις τελευταίες αιματηρές σκιές
να καταβροχθίζουν
μπας κι η ζωή τους παραταθεί
κι ο θάνατος ξεγελαστεί
και προσπεράσει

η ζωή όμως συνεχίζεται
μόνο όταν μπορεί κανείς ακόμη να γεννάει όνειρα
μόνο όταν έχει τη δύναμη
μια αγκαλιά να δώσει
που του ζητήθηκε
αργά τη νύχτα
και σίγουρα
η ζωή δε κατοικεί
σε παραθαλάσσια τοπία
γεμάτα γέρικα δάκρυα
μιας απώλειας
που αφέθηκε να δραπετεύσει
στο αύριο
αφήνοντας πίσω ένα εγκλωβιστικό χθες
μια προσομοίωση ζωής
που δύσκολα πλέον κρύβει από κάτω της
τον αυτονόητο θάνατο.


Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

...το δεύτερο αρχή


θα παραμείνω εδώ
για να δεχτώ τις αλλαγές
τα λόγια να σκορπίσω
σε μια Κυριακάτικη βόλτα στη θάλασσα
κι ότι απομείνει
στο μυστικό ντουλάπι να κρατήσω
μιας νέας μνήμης
κι αυτό θα είναι
η δική μου "πρώτη φορά"
πριν ο χρόνος κι ο φόβος
και δε ξέρω τι άλλο
από αυτά που έρχονται
τα άγνωστα
με τις δικές τους ημερομηνίες λήξης
εξαφανίσουν εντελώς
...υπόσχομαι


Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

ηρεμία


...δεν υπήρξα ήρεμη θάλασσα ποτέ
μέσα σε φουρτούνες μεγάλωσα
κι ανατροπές
τώρα ετούτη η ,μέσα μου γαλήνη
με τρομάζει
μοιάζει με αποδοχή ενός ρεαλισμού
που δεν αναζήτησα
διαβάζω τις πτωχεύσεις των φίλων στα ιστολόγια
σιωπηλά
σα να ξέρω
από καιρό
ότι ποτέ καμιά δύναμη δε ξεκίνησε από τα χρήματα
κι από τους ασφαλείς νεοαστούς
οι αιώνες με οδηγούν
ενάντια στην πρόσκαιρη τεχνολογία
στην ουσία που είναι η τέχνη του να μοιράζεσαι
δεν μας την έμαθαν στα σχολεία
και μας την κρύβουν
με σαχλούς φόβους στη ζωή
αλλά
είναι πιο δυνατή από όλα
τι νόημα έχει μια επιτυχία στα μάτια των άλλων
αν τα μάτια σου έχουν πνιγεί
σε τρικυμίες προσπάθειας
να καταξιωθείς σε οποιονδήποτε
εκτός από τον εαυτό σου
αυτός είναι ο πιο σκληρός κριτής
αυτός είναι ο μόνος
που κάποια δύσκολη στιγμή για όλους
θα σου δώσει
από το υστέρημα του
το εναρκτήριο λάκτισμα
για μια ζωή
νέων δεδομένων
στα όνειρα τα δικά σου
πρέπει να επικεντρωθείς
κι όχι με τα κριτήρια των ξένων να βαδίζεις
για να βρείς την ηρεμία
κι ίσως για δευτερόπλεπτα
μιά απρόσμενη ευτυχία...

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Κοσμά & Δαμιανού σήμερα ...


…σήμερα πάντα κάποιοι θα γιορτάζουν
ιδιωτικά κι ανώνυμα
πέρα και πάνω από κοινωνικότητες


Όσοι γνωρίζουν ποιος ξέρει

"ν’ ανάψει ένα κέρι
κι αν ξέρει ποιος μπορεί…"

Χρόνια πολλά λοιπόν ειδικά σε αυτούς!

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

αναλαμπή


ένα αναπάντητο βλέμμα είναι αρκετό
το πλησίασμα να γίνει φυγή
έξω από σένα
ο κόσμος
και μέσα η έρημος
μιας αλήθειας που εθελοτυφλεί
σε σταθμούς ενόρασης
και στάσεις αναμνήσεων

σε μια παρενδυτική κοινωνία
η μόνη απάντηση
είναι
η γύμνια
λουσμένη στο χώμα
και οι τίτλοι
του τέλους
που πέφτουν βιαστικά

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

στη μέση


ο χρόνος είναι μια επαυξημένη πραγματικότητα
μου ψιθύριζες
είναι αργά τη νύχτα με πετυχαίνεις ευάλωτο
και πυροβολείς την αισιοδοξία σου στο ψαχνό


σε κοιτώ κατάματα κι αναζητώ τις λέξεις

μα με έχουν εγκαταλείψει στη μέση μιας ζωής
που προσπαθεί να κάνει ταμείο
εν μέσω οικονομικής κρίσης
νύχτα με μουσική και κρασί κι άλλο αλκοόλ
κι άλλη σιωπή κι άλλη αμέτρητη ζωή
να περιμένει


είμαι κουρασμένος

στη μέση ακριβώς μιας κούρασης
χωρίς μάτια και λέξεις
κουρασμένος
κι απ' έξω ακούω τις φωνές
αδίστακτα να με παρακινούν:
-γιόρτασε
-γιόρτασε
-γιόρτασε


κλείνω τις συσκευές
και στέλνω ένα γραμμα στην Ιζαμπέλ που ξέρει το μυστικό
της συνέχειας
μετά τη μέση...


Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

ανοιγματα



(ευχαριστώ τον uberbastard για την αφορμή...)

"-Είμαστε καλα;" Ρώτησες...


...έχει συννεφιά
το πάει για βροχή
κράσπεδα που γλιστράνε
λέξεις που μετεωρίζονται
κι έπειτα ξεχνιούνται
ξεκλείδωτες στις πόρτες των σχέσεων
για δευτερόλεπτα κάτι σκοτεινό
φωτίζεται
κάτι μπερδεμένο, ξεμπλέκει
κάτι στεγνό,δακρύζει
και μετά
απροσδιόριστες ευχές
για το ανείπωτο αύριο
και μικρά χαλαρωτικά βήματα
πίσω μπρος


δε ξέρω τη σωστή απάντηση
δε ξέρω καν τι μπορει να ορίζουμε
με την λέξη 'καλά"

κοιμάμαι στη μέση της σχέσης
βαδίζω στη μέση της πόλης
αφήνομαι καταμεσής του καλοκαιριού
μέχρι να αποξηρανθώ τελείως
και ναι είναι καλό
είναι καλό που το ξέρω...

Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

το Σαββατο πού έγινε Μήνας

με κοιτάς κατάματα
έχω πιει πολύ
και μόλις πέταξα το κινητό στο δρόμο
με πλησιάζεις
και με βοηθάς
να περιμαζέψω τα συντρίμμια
κάπου δίπλα ακούγεται μουσική
εξακολουθείς να με κοιτάς
δε χρειάζεται να σου πω τίποτε
δε με ρωτάς
δε σου απαντώ
και ναι
κοίτα τι εύκολα
που τα 'παμε όλα
ένα ξημέρωμα Σαββάτου
στο κέντρο της πόλης
χωρίς ονόματα
μια επανάληψη ιστορίας
που κανείς μας δε γνωρίζει
τι είδους φάρσα
θα προκύψει...

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

τελευταία πανσέληνος


εύκολα χάνεται η ευκαιρία
για μια αγκαλιά ,
νύχτα με Πανσέληνο
αν δεν είχε επιστρέψει...
αν δεν είχε ενημερώσει...
ούτε τηλέφωνο δεν είχες
ούτε τηλέφωνο δεν είχες πάρει να ρωτήσεις


ένα άτομο χάθηκε
έξω από τη ζωή σου
αν και μέσα στη καρδιά σου
χάθηκε βεβαίως όπως τόσα άλλα
που μαθαίνουμε μετά
την ώρα που εμείς ζούμε
πως χάθηκαν
εν αγνοία μας
όπως κι όταν ζούσαν ακριβώς


αν είχες έστω μια βραδιά ξενυχτήσει δίπλα του
θα είχα πειστεί
αν με είχες βάλει μέσα στη ζωή την όποια
θα είχα πάλι πειστεί
τώρα

χάνω μια Πανσέληνο
το 24ώρο που εσύ
απεγνωσμένα προσπαθείς να συντηρήσεις
την προηγούμενη μη-ζωή σου
πεισματικά να κρατηθείς στο γεγονός
της απώλειας
ενώ είναι πεντακάθαρο πλέον
ότι ακόμη κι οι ευεργετηθέντες από το άτομο που άδικα χάθηκε νωρίς
ορίζουν με σοφία τις αποστάσεις τους επιλέγοντας τη ζωή


εσύ επιμένεις να θρηνείς
μια νύχτα με Πανσέληνο
το χθες σου
επιμένεις να θες το θάνατο να υποστηρίξεις
άλλοθι μιας αναχώρησης
κόβοντας και τη τελευταία ευκαιρία
για
μια επιλογή του αύριο!
Χάνοντας μια Πανσέληνο - την τελευταία - "του μαζί"
για μια φενάκη "του χωριστά"!




Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

νυχτα ΙΙ


τρέχω με το ποδήλατο στην πόλη
υπάρχει μια μυρωδιά αποχαιρετισμού
ανακατεμένη με φυλλάδια για μια νέα πίστη
οι ρόδες γλιστρούν, τα τσαλακώνουν
ο αέρας γίνεται ψυχρός
γδέρνει το πρόσωπό μου
η νύχτα προχωρά μαζί μου

σε άλλες εποχές θα ήμουν ευτυχισμένος
σκέφτομαι
τώρα μυρίζω την μοναχικότητα από μακριά
στρίβω έγκαιρα να μη με δει
κάνω πως δεν υπάρχει
μα η γνώση είναι μη αναστρέψιμη ιδιότητα

παρατηρώ τις μοναχικές γυναίκες μέσα στη νύχτα
είναι τόσες πολλές
και πάντα μόνες
σα μια αλληγορία ζωής
έτσι
είναι μόνη η ζωή μας
κι είναι πολλή αρκεί να στρίψουμε έγκαιρα
τη σωστή στιγμή
μπας και παρατείνουνε λίγο περισσότερο
το όνειρο
ότι θα ζήσουμε για πάντα

με τραύματα επιστρέφω
αλλά ζωντανός
και το ίδιο μόνος
λέγοντας καληνύχτα
στις μοναχικές γυναίκες
της αρχαίας αγοράς